fredag 16 oktober 2009

Reflektion v. 42


Alltså. Idag lärde jag mig något. viktigt.
Tro inte att du är klar och väl förbered förrän du verkligen är klar och väl förbered.
För det första. Jag har inte koll på det här med packa upp och packa ner. fila hit och fila dit. Jag är fruktansvärt dålig på datorer och jag förstår inte hur jag ska lyckas ta mig igenom detta datorhelvetet.
Jag förstår inte snacket. Jag förstår inte innehållet, i snacket. Jag förstår överhuvudet taget inte varför det behöver vara så krångligt. egentligen.
Men jag lär mig. Tror jag.
För hur som helst förstår jag att det är bara att ta tag i skiten. bita ihop. börja gilla. Jag gör det nu då. Alltså. nu är jag härmed mycket positiv till datorer och allt det där.
Pc och Mac. jag tycker ni är fantastiska. Jag kommer lära mig att älska er båda. Amen. Då var det klart.

Jag börjar med måndag.
De Ofrivilliga. Helt underbar. Jag gillar dialogen. Den får mig att tänka efter lite. Hur vi är. Hur vi reagerar. Mot de som tränger sig på. under skinnet. Mot de som säger ifrån. på skarpen. Mot de unga. som testar alla gränser.
Jag tänker på kvinnor och män.
På skolan. de lagar som gäller och inte gäller. De osynliga lagar som gäller för vissa och andra inte.

Tisdag.
Tror inte jag kan få för mycket av dessa workshops. Att våga göra fult. Så genialt.
Varför har inget pratat om det innan. Vad är fint att det är fult?
Det påminner mig om kollega jag hade på flyget som tyckte att:
-Linda, du är så där härligt fulsnygg.

Onsdag Torsdag Fredag. Pecha Kucha.
Jag tror jag drog och slet mer med denna uppgift än något annat under den här kursen. Oj.
Jag drog nog även lite i gränserna. Pecha Kucha innebär ju EN bild i 20 sekunder och jag hade ca FYRA bilder i sekunden. Redovisade med musik och alltså ingen muntlig presentation som var meningen. Men, jag lärde mig sanslöst mycket.


Hur gick presentationen då?
Jorå. Sådär. Se inledning.
Tack alla inblandade. Ni vet vilka ni är.
Och en extra puss. Blöt. Till min N.

Här är en annan liten film, som jag önskar jag var skapare till..





2 kommentarer:

  1. Wohoo! Jag tror jag var inblandad i den där redovisningen! Sjukt rubbad kollega du hade som sa det där med fulsnygg! För oss är du i alla fall bara snygg ;)

    SvaraRadera